گیاهان درمانی

سبک زندگی مدرن و ارمغان بیماری های اعصاب و روان

درمان بیماری های اعصاب وروان با طب سنتی
5/5 - (1 امتیاز)

زندگی شهری،تغذیه نا سالم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی منجر به کاهش بهداشت و سلامت روانی جوامع بشری شده است.

امروزه معضل اصلی جهان از جمله کشورهای پیشرفته، بیماری های روحی و روانی و افسردگی می باشد.

متاسفانه داروهای شیمیایی ای که درحوزه سلامت اعصاب و روان تجویز می کنند  اعتیاد آور و به مراتب دارای عوارض خواهند بود. می توان گفت پزشکی مدرن با تمام پیشرفت های شگرفی که در زمینه درمان بیماری ها داشته اما نتوانسته در این زمینه کارنامه درخشانی داشته باشد.

مشکلات افسردگی، اضطراب و نگرانی، حملات پانیک، بی خوابی و … از جمله بیماری هایست که درصد بالایی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند که یا به علت نگرش فرهنگی غلط جامعه آن را پنهان می کنند که خود زنگ خطری برای پیشرفت بیماری است یا در صورت پیگیری سال ها باید درگیر درمان با انواع قرص های شیمیایی باشند.

اکثر بیماران این حوزه از عوارض جانبی داروهایی که مصرف می کنند گله دارند. طبق گفته آنها یا دائما خواب آلود و بی انرژی هستند یا درگیر مشکلات جدی دیگری شده اند که زندگی طبیعی را برای آن ها مختل نموده است.

از طرفی جدا از عوارض داروها، هزینه های گزاف خدمات روانشناسی و روانپزشکی و مدت زمان طولانی درمان  سبب شده که بسیاری از بیماران یا از ادامه روند درمانی خود خسته شوند یا به علت مشکلات اقتصادی آن را رها کنند.

درمان بیماری ها از دیدگاه طب سنتی

قرن های طولانی است که در کشورهای با تمدنی همچون ایران و چین بیماری ها با نگرش طبیعی و گیاهی درمان می شود.

نگرش طب سنتی نسبت به درمان بیماری ها نگرشی کلی وسیستمی است. بدین صورت که متخصصان و حکمای طب سنتی معتقند که درمان بیماری ها را نمی توان با تمرکز به نقطه خاص آن عضو پیش برد بلکه بدن را باید یک سیستم هوشمند دید که تاثیر بر یک نقطه، بر روی سایر نقاط و اندام ها تاثیر خواهد گذاشت.

از طرفی تجربه ثابت کرده که گیاهان دارویی سازگاری بهتری یا بدن انسان داشته و مواد موثره موجود در آن ها به درمان ریشه ای و اصولی بیماری ها کمک خواهد کرد.

درمان بیماری های اعصاب و روان از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی 4 مزاج اصلی را به عنوان طبیعت سیستم کارکرد داخلی انسان ها در نظر می گیرد.

یکی از اخلاط تولید شده در کبد سودا می باشد که بر اساس تغذیه نادرست،استفاده از بیش از حد ازوسایل الکترونیک و ارتباط جمعی، استرس، فشار روانی و … در عروق بدن علی الخصوص مغز رسوب کرده و مسبب بسیاری از بیماری های روحی و روانی خواهد شد.

استفاده از روغن های غیر طبیعی، مصرف قالب انواع فست فود ها، امواج مغناطیسی و الکترونیکی همگی موثر بر تشدید این مشکلات هستند.

طب سنتی با روش هایی درمانی خاص خود معتقد است که با پاکسازی بدن از اخلاط اضافی و فاسد می تواند بسیاری از بیماری های عصبی و روحی را درمان نماید.

گزینه بعدی در تشدید بیماری عصبی و روانی سردی مغز است که خود مهم ترین علت بروز چنین بیماری هاست.

مخصوصا افرادی طبیعت سردی دارند باید در مصرف مواد غذایی خود احتیاط لازم داشته باشند.

درمان دارویی بیماری های اعصاب و روان

داروهای اعصاب و روان

طبیعت همواره دوست دیرینه انسان بوده که هدایای موجود در آن جزء گنجینه های ارزشمند عالم محسوب می شوند.

اگر دچاری استرس،اضطراب، نگرانی،افسردگی،فشارهای عصبی و … هستید می توانید با مشورت پزشک طب سنتی نسبت به داروهای گیاهی ای که را عنوان می کنیم استفاده نمایید.

چهار نمونه از گیاهان شفا بخش طب سنتی که در بهبود بیماری های اعصاب و روان تاثیر دارند:

  • بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه از قدیم الایام مورد توجه متخصصان طب سنتی بوده حتی به نقل از گذشتگان این گیاه از تجویزات مورد علاقه حکیم ابو علی سینا بوده است. بادرنجبویه برای درمان سردرد های میگرنی،بهبود تندخویی، رفع سرگیجه، رفع بی خوابی، آرامبخشی،افزایش هوش ذهنی،درمان خستگی ذهنی و افسردگی، درمان بی قراری و تنش عصبی و … مفید می باشد.

خرید دمنوش بادرنجبویه از سایت تیشاکالا.

  • اسطوخدوس

این گیاه درمانی با طبع گرم خود مناسب در درمان بی خوابی، کاهش سر درد،کاهش اضطراب و استرس،کاهش تشنج و اسپاسم موثر می باشد.

برای خرید روغن اسطوخدوس روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

  • سنبل الطیب

ریشه خشک شده این گیاه با رنگ مایل به قهوه ای دارویی شناخته شده در عطاری های سطح شهر می باشد. سنب الطیب با داشتن والرنال از قوی ترین ترکیبات آرامبخشی موجود در طبیعت می باشد.

سنبل الطیب برای درمان ترس،دلهره،تشویش،تشنج،ناراحتی های عصبی،هیستری و … تجویز می شود.

هم اکنون می توانید برای خرید دمنوش سنبل الطیب از هایپر ارگانیک تیشاکالا اقدام نمایید.

  • بابونه

گیاه بابونه برای درمان استرس و اضطراب،ناراحتی های عصبی و … استفاده می شود.

هم اکنون نی توانید این محصول را از فروشگاه تیشاکالا خریداری نمایید.

نکته آخر

لطفا در مصرف گیاهان دارویی زیاده روی نفرمایید و حتما قبل از استفاده با پزشک متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *