گیاهان درمانی

خواص دمنوش رزماری

رزماری
5/5 - (1 امتیاز)

رزماری یک گیاه معطر همیشه سبز است که به صورت بوته ای می روید و دارای برگ های باریک و سوزنی میباشد که در نقاط مختلف ایران می روید.این گیاه اعجاب انگیز دارای خواص درمانی شگفت انگیزی است من جمله موثر در بهبود انواع سرطان, کاهش وزن, رفع آکنه صورت و غیره که در این مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

رزماری چیست؟

گیاه رز ماری چیست؟

رز ماری با نام علمی Rosmarinus که از خانواده نعنا بوده و بومی مناطق مدیترانه ای میباشد. از گذشته از این گیاه به عنوان چاشنی در انواع غذاها نه صرفا به علت عطر و طعم آن بلکه به خاطر خواص درمانی که دارد استفاده میشود. رزماری در طب سنتی با طبع گرم و خشک شناخته میشود که از آن در انواع سس, سوپ, خورشت و کباب به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده میشود.

گیاه رز ماری

موثر در رشد مو

عصاره این گیاه فوق العاده برای موهای چرب و آسیب دیده مناسب است و با توجه به این که جوشانده رزماری ضد قارچ و ضد التهاب است موجب پیشگیری از بیماری های پوست کف سر و رفع شوره سر میشود. جوشانده این گیاه گردش خون را در پوست سر بهبود میبخشد که همین امر موجب رشد مو و کاهش ریزش موی سر میشود.

 

دمنوش رزماری

موثر در کاهش وزن

دمنوش رزماری باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن میشود که از این رو در کاهش وزن کمک بسزایی می کند. استفاده از دمنوش رزماری علاوه بر کاهش وزن به آرامش اعصاب, کاهش اضطراب و تقویت حافظه کمک می کند.

دیگر روش هایی که از رزماری برای کاهش وزن استفاده می شود میتوان به مکمل گیاهی, قرص و سوپ اشاره نمود.

سوپ رزماری و نخود

خواص رزماری برای مردان

یکی از خواص عصاره رزماری کمک میکند به درمان انواع سرطان مانند پروستات, خون, کبد, پستان, ریه, مثانه, پانکراس و .. که با از بین بردن سلول های سرطانی روند درمان را تسریع کرده و موجب بهبودی شخص مبتلا می شود.

مصرف رزماری موجب تعادل هورمون های آندروژن و استروژن میشود که به بهبود سلامت پروستات کمک شایانی می نماید.

دمنوش رزماری

مناسب برای پوست

در این گیاه میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان وجود دارد که موجب تقویت پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری میکند. گیاه رزماری به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد قارچی موجب بهبود آکنه صورت میشود که با استفاده موضعی از روغن رزماری میتوان جوش های صورت را از بین ببرد و همچنین این گیاه یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست است و مانع ایجاد لک های پوستی میشود.

روغن رزماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *