گیاهان درمانی

یک ریشه ی شیرین بنام شیرین بیان

شکل گیاه شیرین بیان شبیه تکه چوب های بریده شده از شاخه های یک درخت است که به رنگ قهوه ای کم رنگ می باشد .
Rate this post

در تمام طول تاریخ ،بشریت برای درمان دردهای خود به دنبال راه چاره ای بوده و برای این هدف نه تنها  در خاک بلکه در زیر خاک ،اعماق دریا و در آسمان ها  نیز دست از تلاش بر نداشته وجامعه ی پزشکی و طب سنتی امروز وامدار انسان هایی است که با تلاش  و پشتکار خود توانستند دست آوردها ی گرانبهایی را تقدیم آنان کنند .

اگر دوست دارید با معجزه ی دیگری از طبیعت در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها آشنا شوید و با روشی کاملا طبیعی  سلامتی را به جسم و روان خود بازگردانید با این مقاله از مجموعه مقالات گیاهان درمانی از سایت  تیشاکالا همراه باشید .

شیرین بیان نام چیست؟

شیرین بیان نام گیاهی به نام مهک می باشد که به دلیل ریشه ی شیرینی که دارد به این نام شهرت یافته است.

این گیاه که که خودرو و از نوع  گیاهان علفی و چندساله است حدود 1 تا 2 متر ارتفاع دارد که ریشه ی شیرین آن خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد .شیرین بودن ریشه ی آن به دلیل ماده ای به نام گلیسیرین است که درصد شیرین بودن آن 30 تا 50 برابر بیشتر از شکر می باشد .

خرید دمنوش و نوشیدنی های ارگانیک از هایپر ارگانیک تیشاکالا 🙂

گیاه مهک در اکثر نقاط ایران خصوصاً در شهرستان خاتم و مروست از استان یزد ، و همچنین آذربایجان، سلسله جبال بختیاری و شهرستان اقلید در استان فارس به فراوانی می‌روید و امروزه با آشکار شدن خواص دارویی و درمانی به کشت گلخانه ای نیز رسیده است.

شیرین بیان چیست ؟ | تیشاکالا

خواص گیاه شیرین بیان

سم زدایی از بدن

امروزه با توجه به صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض مسایلی  از قبیل آلودگی هوا،مصرف غذاهای غیرطبیعی،عدم تحرک و افزایش وزن سبب وارد شدن سموم و انواع امراض به بدن گردیده و کانون اصلی تجمع سموم در بدن کبد می باشد.ریشه ی گیاه شیرین بیان با خاصیت سم زدایی می تواند در کنار اصلاح تغذیه و سبک زندگی موجب دفع سموم کبد شده و سلامتی را به افراد آسیب دیده برگرداند.

 

شیرین بیان برای سم زدایی از بدن | تیشاکالا

تقویت سیستم ایمنی بدن

مبتلا شدن به انواع بیماری ها مثل سرطان، کرونا، آنفولانزا در اثر ضعف سیستم ایمنی بدن می باشد شیرین بیان با افزایش میزان  گردش خون و شدت تنفس سبب تقویت سیستم ایمنی می گردد .

زمانی که شخص دچار استرس می شود نیز سیستم دفاعی بدن ضعیف می شود و این مساله زمینه را برای ابتلا به انواع بیمار ی ها آماده می کند  . گیاه شیرین بیان با تقویت غدد آدرنال در بدن میزان آسیب پذیری شخص مضطرب را در مقابل انواع بیماری ها کاهش می دهد.

پیشنهاد میکنم مقاله خواص کندور را هم مطالعه بفرمایید.

کاهش دردهای قاعدگی

دمنوش شیرین بیان با برقراری تعادل در هورمون های استروژن و پروژسترون سبب تقویت جریان گردش خون و در نتیجه کاهش گرفتگی و انقباضات رحمی در دوران قاعدگی می گردد که در کاهش دردهای این دوران کمک کننده می باشد باید توجه داشت که  مصرف آن در زنان باردار نیز سبب زایمان زودرس خواهد شد.

 

شیرین بیان برای کاهش درد قاعدگی | تیشاکالا

مشکلات گوارشی

شایع ترین مشکلات گوارشی از قبیل زخم معده ، رفلاکس معده ، سوزش معده ،التهاب ،ورم معده به دلیل چسبیدن میکروبی به نام هلیکوباکتر پیلوری به دیواره ی غشای معده می باشد.

شیرین بیان درمان مشکلات دستگاه گوارش | تیشاکالا

مصرف دمنوش شیرین بیان و سایر فراورده های این گیاه از چسبیدن این باکتری  جلوگیری کرده و مانع رشد آن خواهد شد و در نتیجه از بروز این بیماری ها جلوگیری خواهد کرد .

شیرین بیان و کاهش وزن

چاقی در  عصر حاضر به مشکلی جدی برای بشریت تبدیل گشته زیرا زمینه ساز بسیاری از بیماری ها می باشد.

شیرین بیان و لاغری | تیشاکالا

تجربیات نشان داده است مصرف شیرین بیان سبب ایجاد احساس سیری در شخص می گردد و در کنار یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می تواند راهکاری عالی برای کاهش وزن در افراد مبتلا به معضل چاقی گردد.
باید به این نکته توجه داشت برای جبران ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز بدن در این دوران نباید از مصرف غذاهای دارای فیبر غافل شد.
اگر به دنبال رژیم غذایی سالم و لاغری هستید از روغن های سرخ کردنی ارگانیک و عسل ارگانیک استفاده نمایید.

مقاله خواص مریم گلی معجزه طبیعت هم مطالعه نمایید.

با خواص ماکارانی سفید ساران آشنا شوید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *